مراحل ثبت وتکمیل اظهار نامه ارزش افزوده
نوشته شده توسط : موسسه رها فام

ثبت و تکمیل اظهارنامه ارزش افزوده
نیازمند ثبت نام مودیان مالیاتی ، در سایت سازمان امور مالیاتی کشور می باشد و پس از ثبت نام اظهارنامه ارزش افزوده سال ۱۴۰۲​ و تکمیل اطلاعات، می توان نسبت به ارسال آن اقدام نمود . در ادامه با نحوه ثبت نام اظهارنامه ارزش افزوده سال ۱۴۰۲ و نحوه تکمیل ارسال ثبت نام آشنا خواهیم شد .

مرحله ۱
در نخستین مرحله ، از مراحل ثبت نام اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده ، مودیان مالیاتی باید ، عبارت سامانه مالیات بر ارزش افزوده را در کادر جستجوی مرورگر خود ، وارد نموده و وارد سامانه عملیات الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده ، به نشانی evat.ir شوند . لازم به ذکر است ، برای استفاده از سایر خدمات مالیاتی ، می توانید به سامانه عملیات الکترونیکی امور مالیاتی tax.gov.ir وارد شوید.
مرحله ۲
در صورتی که قبلا ، در این سامانه ثبت نام انجام شده باشد مودیان می توانند از قسمت سمت راست صفحه ، نام کاربری و کلمه عبور خود به همراه کد امنیتی را وارد کرده و پس از ورود به حساب کاربری خود اقدام به ثبت نام اظهارنامه ارزش افزوده و ارسال آن نمایند و در غیر این صورت ، باید با انتخاب گزینه " مراحل انجام ثبت نام " ، نام کاربری و کلمه عبور دریافت کرده و سپس ، اظهارنامه ارزش افزوده را تکمیل نمایند .
مرحله۳
در این مرحله ، مشخصات کاربری مودی مالیاتی در قسمت سمت چپ صفحه نمایان می شود . در صورت صحت اطلاعات برای ثبت نام اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی باید از قسمت سمت راست صفحه نوع اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده ای که قصد ثبت آن را دارید انتخاب نموده که در حالت عادی اظهارنامه ارزش افزوده عادی است ؛مگر اینکه برای برخی کالاهای دیگر همچون سوخت،دخانیات ، یا موارد آلاینده باشد که مورد مربوطه انتخاب می شود
مرحله۴
در ادامه نحوه ثبت نام اظهار نامه مالیاتی ارزش افزوده می بایست ، مطابق تصویر زیر ، باید سال عملکرد و دوره آن به صورت دقیق قید شده و پس از درج میزان سرمایه ثبت شدهگزینه ورود ، انتخاب شود . به عنوان مثال ، اگر قصد دارید ، برای سال ۱۴۰۲ ، در دوره اول ( بهار ۱۴۰۲​ ) اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده ثبت کنید ، باید در این قسمت آن را مشخص نمایید

مراحل ثبت وتکمیل اظهار نامه ارزش افزوده 





:: برچسب‌ها: استعلام ارزش افزوده ،گواهی ارزش افزوده ،مشاهده اظهار نامه ارزش افزوده ،ثبت اظهار نامه ارزش افزوده ، ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: