نوشته شده توسط : موسسه رها فام

 

اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی در دو قالب اظهارنامه انفرادی و مشارکتی قابل تسلیم می باشد که اظهار درآمدها، هزینه‌ها، دارایی‌ها، بدهی‌ها، سرمایه، معافیت‌ها، درآمد مشمول مالیات، مالیات، بخشودگی مالیاتی و همچنین اطلاعات هویتی و مکانی حسب مورد که برای صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی موضوع قانون مالیات‌های مستقیم، بر حسب نوع و حجم فعالیت اشخاص مذکور مطابق نمونه‌هایی که توسط سازمان، تهیه و اعلام می‌شود».

اظهارنامه مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی گروه اول ماده ۹۵ قانون مالیات های مستقیم
اظهارنامه مالیات بردرآمد اشخاص حقیقی گروه دوم ماده ۹۵ قانون مالیات های مستقیم
اظهارنامه مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی گروه سوم ماده ۹۵ قانون مالیات های مستقیم
اظهارنامه مالیاتی باید بر اساس سال مالیاتی انجام شود در قانون مالیاتهای مستقیم تعریف آن به روشنی بیان شده است .

تعریف سال مالیاتی

سال مالیاتی از فروردین ماه هر سال شروع شده و در اسفند ماه به پایان میرسد

موعد تسلیم اظهارنامه مالیاتی چه زمانی است؟
موعد تسلیم این کارنامه مالی الکترونیکی و ترازنامه و حساب سود و زیان و سر رسید پرداخت مالیات اشخاص حقیقی، ۳ ماه پس از پایان سال مالیاتی است

مدارک مورد نیاز در اظهارنامه مالیاتی چیست؟

از جمله مدارکی که باید در ارائه اظهارنامه مالیاتی آماده و ارسال شود صورت درآمد شرکت یا فرد است . یعنی شرکت یا صاحبان کسب و کار باید مبلغ درامد خود را از فروش داخلی یا خارجی اعلام نمایند.
مودیان باید به همراه اظهارنامه مالیاتی ، گردش حساب مواد اولیه خریداری شده و مواد ساخته یا تولید شده و خدمات دریافت یا ارائه شده را ارائه نمایند .
کالایی که توسط شرکت ساخته میشود در انتها یک بهای تمام شده ای خواهد داشت یا کالایی که در نهایت به فروش می رسد هم با در نظر گرفتن کلیه هزینه ها بر اساس بهای تمام شده به خریدار ارائه می گردد . بهای تمام شده این کالاها باید در صورتی تهیه و در اظهارنامه مالیاتی ارائه گردد .
شرکت هایی که به صورت پیمانکاری کار می کنند باید صورت قراردادها و درامد خود را بر اساس بهای تمام شده پروژه تحت مسئولیت خود در اظهارنامه ارائه کرده و مدارک آن کامل باشد .
صورت سود و زیان انباشه دوره قبل و تعدیلات سنواتی هم باید ارائه گردد . تعدیلات سنواتی سند هایی هستند که در زمان اصلاح سود و زیان انباشته ایجاد میشوند .
اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی گروه اول که در بالا شرح ان داده شد باید شماره ثبت دفاتر قانونی و کد رهگیری مربوط به آن را هم در زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی ارائه دهند .
یکی از مدارک مهمی که در زمان ارائه اظهارنامه باید آماده شود کل مبالغی است که در گذشته به عنوان مالیات پرداخت شده است . این سند در تخفیف ها بسیار موثر است.
محلی که کسب و کار در آن جاری می باشد چه به صورت اجاره ای یا ملک شخصی باشد باید اسناد آن ارائه گردد .
هر سال میزان فروش کالا و خدماتی که ارائه میشود تغییر می کند این تغییر می تواند مثبت یا منفی باشد. تغییرات فروش نسبت به سال قبل و درصد آن هم باید در اظهارنامه مالیاتی ارائه گردد.
مشاهده اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی

 



:: برچسب‌ها: اظهار نامه عملکرد , اظهار نامه عملکرد ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موسسه رها فام

کارنامه مالی یک سال کاری شرکت یا شخص که جهت محاسبه مالیات به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌گردد را اظهارنامه مالیاتی می‌نامند. اظهارنامه مالیاتی عبارت است از تکمیل اسنادی که درآمد یک نهاد یا فرد را با میزان مالیات قابل پرداخت به دولت، سازمان‌های دولتی یا مودیان احتمالی محاسبه می‌کند.
انواع اظهارنامه مالیاتی:
اظهارنامه عملکرد
اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
اظهارنامه عملکرد چیست؟

اظهارنامه عملکرد در واقع گزارش مالی یک سال اشخاص حقوقی و حقیقی است که برای محاسبه مالیات به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه می‌شود.

گاهی به آن اظهارنامه عملکرد دارایی هم گفته می‌شود
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
یکی از انواع مالیات های غیر مستقیم ، مالیات بر ارزش افزوده می باشد که ضوابط مربوط به آن ، در قانون مالیات بر ارزش افزوده ، تعیین شده است . به طور خلاصه ، مالیات بر ارزش افزوده ، به مالیاتی گفته می شود که در هر مرحله از فرایند تولید و توزیع و واردات کالاها و خدمات ، بر مبنای ارزش افزوده ایجاد شده ، تعلق می گیرد و پرداخت کننده نهایی آن، مصرف کننده می باشد
با این حال این مالیات، باید توسط عرضه کنندگان کالاها و خدمات به سازمان امور مالیاتی کشور، پرداخت شود که این پرداخت،از طریق ابزاری،با عنوان اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده،انجام می شود.
مشاهده انواع اظهارنامه مالیاتی

 



:: برچسب‌ها: اظهار نامه مالیاتی ،موسسه رها فام ،ارسال اظهار نامه مالیاتی ،انواع اظهارنامه ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موسسه رها فام

صفر تا صد امور مالیاتی خود را به رهافام بسپارید
خدمات مالیاتی به مجموعه خدماتی گفته میشود که متخصصان این حرفه برای افرادی که در موضوعات مختلف مالیاتی نیاز به کمک داردند را ارائه میکنند و در صورت بروز مشکلات مختلف در انواع شاخه های امور مالیاتی،با استفاده از روش های قانونی نسبت به رفع آنها اقدام می نمایند.امروزه تمام کسب و کارها ملزم به پرداخت مالیات می باشند و با سخت گیری های اخیر سازمان مالیاتی و تمرکز روی کسب و کارها مالیات های سنگینی برای کسب و کارها ایجاد شده که امکان کاهش آنها در برخی مواقع بسیار سخت و یا نا ممکن میباشد.

موسسه مالیاتی حسابداری فناوران رهافام با ۲۰ سال تجربه کاری و با داشتن وکلای مالیاتی و مدیران مالی و مالیاتی تدابیری برای هر کسب و کار ایجاد کرده تا آنها بدون دغدغه به کسب و کار خود بپردازند و نگرانی بابت خدمات مالیاتی خود نداشته باشند.

 تمامی کسب و کارها موظف هستند که نسبت به درآمد سالانه خود مبلغی به عنوان مالیات دولت، پرداخت کنند. اما بر خلاف تصورات، مبحث مالیات بسیار پیچیده است و هر کسی نمی‌تواند آن را به بهترین نحو مدیریت کند؛ زیرا قوانین و مقررات مختلفی در حوزه مالیات کسب و کارها وجود دارد و صد البته تجربه کاری و نحوه مذاکره با ممیزهای مالیاتی بسیار با اهمیت است. از این رو ما سعی میکنیم با اشراف کامل بر حوزه مالی کسب و کارها نسبت به کاهش مالیات قدم برداریم.

اگر شرکتی با نداشتن دانش و آگاهی در این زمینه اشتباهی در پرداخت مالیات داشته باشد ممکن بیشتر از اون مقداری که حقش هست مالیات پرداخت کنند،چون از نظر دولت یک بررسی صورت میگیرد و تعیین میکند که شما بر حسب سود خود باید این میزان مالیات پرداخت کنید اگر در افشای این اسناد و مدارک مودی اشتباه کند سودش بالاتر دیده میشود و یا حتی برعکس این مورد هم اتفاق میفتد.


موسسه حسابداری مالیاتی رهافام
021-45293
02188854146



:: برچسب‌ها: خدمات مالی شرکتها ،خدمات مالیاتی ،حسابدار کمک،رها فام ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : موسسه رها فام

انجام امور مالیاتی موضوع مهمی است که صاحبان کسب و کار باید به آن توجه داشته باشند.

 

هر شخص پس از ثبت شرکت خود، حداکثر دو ماه فرصت دارد تا پرونده ای در سازمان امور مالیاتی کشور تشکیل و خدمات مالیاتی خود را انجام دهد. این کار به تشکیل ساختار مناسب در سازمان برای انجام امور مالیاتی کمک می کند. هر شرکت برای جلوگیری از جریمه مالیاتی، بایستی در پایان دوره های مشخص روندی قانونی را طی و به ارائه مدارکی همچون گزارش معاملات فصلی، اظهارنامه مالیاتی، اظهارنامه ارزش افزوده و لیست ماهیانه حقوق و دستمزد ها بپردازد.

موسسه حسابداری مالیاتی رهافام پیشرو در زمینه انجام امور مالیاتی، با هدف ارائه خدمات حسابداری در تهران و انجام امور مالیاتی در کلیه حوزه های کسب و کار اعم از بازرگانی ، خدماتی،پیمانکاری، تولیدی و…..با تکیه بر 20 سال سابقه درخشان توانسته است سهمی شگرف از حل مسائل مالیاتی و حسابداری مشتریان خود داشته باشد و راه حل های خاصی را برای هر سازمان یا شرکت با توجه به نیاز آن مجموعه ارائه دهد.

 

 

موسسه حسابداری مالیاتی رهافام

شما می توانید جهت مشاوره و یا انجام تمامی امور مالیاتی با کارشناسان ما در موسسه حسابداری فناوران رهافام تماس حاصل نمایید

خدمات موسسه مالیاتی رها فام شامل موارد زیر می باشد:

* انجام کلیه خدمات حسابداری با تکیه بر بیش از 20 سال سابقه مدیران موسسه و با استفاده از بهترین نرم افزارهای حسابداری ، شامل طبقه بندی و ثبت اسناد حسابداری، اصلاح و به روز رسانی حسابها ، تهیه صورتهای مالی ، تهیه و ارائه گزارشات خرید و فروش فصلی ،گزارشات مالی، اصلاح و به روز رسانی حسابها

*خدمات مالیاتی شامل تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی و دفاتر قانونی طبق آیین‌‌نامه تحریر دفاتر و مورد تایید سازمان مربوطه وپاسخ گویی به ممیزمالیاتی وهمچنین تکمیل اظهارنامه های عوارض و مالیات بر ارزش افزوده و صورت معاملات فصلی (خرید و فروش فصلی)

*مشاوره مالی و مالیاتی

*راه اندازی سیستم های مالی

*استقرار تیم حسابداری و مالیاتی اعزام سرپرست مالی و مدیر مالی متخصص بصورت پاره وقت ، تمام وقت و یا پروژه زیر نظر مستقیم مدیران مجرب و با سابقه موسسه در تهران و سراسر کشور

*تهیه لایحه دفاعیه مالیاتی

*حل مسائل مالیاتی

* پلمپ و تحریر دفاتر قانونی ، تهیه و ارسال اظهارنامه های مالیاتی و شرکت در جلسات دفاعیه و تجدید نظر

* اخذ و تمدید کارت بازرگانی ، ثبت نام و تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی و دریافت گواهینامه ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده

* ثبت شرکت بصورت رایگان ، ثبت صورتجلسات مجامع ( عادی ، فوق العاده ، افزایش و کاهش سرمایه ، تغییرات هیئت مدیره ، انحلال ، تغییر آدرس و .... ) ،

*تنظیم لیست های بیمه و مالیات حقوق

آدرس:

تهران، ابتدای بلوار کشاورز،پلاک 31 طبقه سوم جنوبی

تلفن دفتر :

02145293-88924740

سایت:

https://hesabdarkomak.com/

ایمیل:

info@hesabdarkomak.com

محدوده فعالیت :

تهران و سراسر کشور

 



:: برچسب‌ها: خدمات حسابداری و مالیاتی ،موسسه مالیاتی رها فام ،موسسه حسابداری مالیاتی رها فام،خدمات حسابداری در تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 آذر 1402 | نظرات ()